Liv Anne Mari de Klonia

Lilypie Premature Baby tickers

onsdag 4 juli 2012

Summer nights


Liv, Robin och Kol befinner sig uppe på landstället i Dalarna medan jag jobbar hemma i Eskilstuna. Detta är ett recept för riktigt dåliga dagar för mig. Det blir lite lättare med hjälp av klipp som det ovan (Robin skickar bilder och små videosnuttar på Liv till min mobil för att jag ska överleva att de ska sova borta i tre nätter), och det faktum att de två har skitkul tillsammans. Som tur är trivs jag på jobbet, har sköna arbetskamrater och en bra chef vilket bidrar till att den delen av mitt liv känns meningsfull. Äntligen fick jag min delegering idag och det känns riktigt skönt att kunna känna att jag kan hjälpa till med allt till hundra procent. Liv är inne på sin tredje vecka med ledighet från förskolan och det är skönt att vi kommer lyckas ha henne hemma sju av tio sommarveckor; först fyra veckor, tillbaka till förskolan i tre och sedan ledig igen. Jag var precis inne på Mälardalens högskola och kursstart för HT 12 är den 3 september. Det är riktigt sent! Eller? Jag vill bara börja! Jag skriver det trots att det finns en risk att jag kommer ångra mig i ett senare läge men just nu är den övervägande känslan att jag bara vill komma igång. Gymnasielärare i svenska och engelska. Sounds good to me. Förhoppningsvis kan jag läsa till mig en specialpedagogexamen längre fram. Ikväll har jag hållit ensamheten stången med att prata med My som jag tvingade att hålla mig sällskap när jag väntade på bussen och genom att prata med Teija som befinner sig i Kroatien via Skype. God, how I love technology! Kvällen har rundats av med senaste avsnittet av Rizzoli and Isles. Nu är det sängen som gäller! Imorgon väntar en morgonpass med Zumba, ett besök hos polisen, ett hos banken och sedan jobbet.

Här bjuder jag på två bilder som Livs förskolelärare ms Ellneskog skickat till mig under vårterminen:


Inga kommentarer: