Liv Anne Mari de Klonia

Lilypie Premature Baby tickers

tisdag 19 mars 2013

Your goal

Hej igen...
Jag får nästan dåligt samvete av att skriva eftersom det var så länge sedan. Över ett halvår. Jag tror det är det längsta uppehållet hittills. Det finns ett väldigt tydligt samband mellan uppehållet och lärarprogrammet. Jag har verkligen haft fullt upp med att hinna med allt som det har medfört.

Egentligen är det väl okej men jag saknar att ha ett ställe där jag kan följa Livs utveckling. Vår härliga, vilda och älskvärda unge! Det blir bara roligare och roligare att vara hennes förälder. Spädbarn är jättesöta men inget slår att kunna kommunicera med den här otroliga lilla tjejen (som faktiskt inte är så liten längre). Hon är fortfarande lika bestämd med ett jäkla humör men har lagt till sig med en funderande sida vilket gör att det numera är relativt lätt att resonera med henne. Tidigare har det varit lite svårt att hejda upp henne när hon väl blivit arg men det är som sagt lättare att hantera nu. Att dansa och sjunga är det bästa som finns. Dessutom älskar Liv bebisar, och är på förskolan det barnet personalen använder sig av när de inte hinner med alla barnen. Då ber de Liv passa de allra minsta för de vet att hon springer och hämtar nappar och kramas och pussas i alla oändlighet om det behövs. Härom veckan fick Robin och jag ett sms från en av Livs förskollärare där det stod "Hej. Tänkte bara informera er om att Liv just ringde er och beställde en bebis. När hon la på sa hon "nu var det klart" :) Ms Karlsson".

Förhoppningsvis kan jag fortsätta skriva någorlunda regelbundet. Skulle vara skönt att få lite kontinuitet på bloggen. Annars kan ni ju alltid följa mig här. Det är en blogg som startats av mitt kompisgäng på Mälardalens Högskola. Pretty fun actually :)



"So love the one you hold
And I will be your goal
To have and to hold
A lover of the light"

- Mumford & Sons



Inga kommentarer: