Liv Anne Mari de Klonia

Lilypie Premature Baby tickers

fredag 27 juli 2012

The power of sleep

Jag sitter och gör mest ingenting. Efter ett intensivt jobbschema känns det lite som om jag har sockervadd i huvudet istället för en hjärna. Perfekt tillfälle för att blogga. Robin jobbar natt vilket betyder att jag är ensam hemma med hund och barn. Med tanke på att jag gick upp halv sex, efter fyra timmars sömn, kunde man lätt anta att det inte var upplagt för en awesome kväll men vi har verkligen haft det jättemysigt. Jag älskar dagar där ingenting krånglar. Det händer inte överdrivet ofta som småbarnsförälder vilket gör guldkorn som denna kväll än mer värdefull. Jag hämtade Liv från förskolan (den enda dagen på nio veckor hon kommer ha gått), vi gick och handlade i maklig takt och åkte rutschkana på gården innan vi gick upp till lägenheten. Sedan har vi busat, läst, städat och lagat mat. Vi åt tacos tillsammans framför TV:n och jag slås konstant av hur stor hon har blivit. För första gången fredagsgodis till Aristocats, tandborstning och läggning kloockan 19.45. Liv lade huvudet på kudden med en armen runt Villemo och Bebis och den andra armens hand i min mun. Jag hann sjunga första stofen ur "Nu i ro slumra in" innan hon somnade. Det är otroligt hur bra hon är på att sova i eget  rum. Hon kommer dock tidigt på morgonen för att sova resten av natten med oss. Mys!

-----------------------

Här somnade jag. Jag sa ju att jag var trött!